الجمعة، 21 فبراير، 2014

أذان الفجر يرعب الاسرائليليين Fajr terrifies Israelis

أذان الفجر يرعب الاسرائليليين Fajr terrifies Israelis
قالت القناة العاشرة في التلفزيون الإسرائيلي إن بعضاً من قادة اليمين المتطرّف وعلى رأسهم "ميخائيل بن آري" و"باروخ مارزل"، توجهوا فجر الجمعة إلى حي "رمات أفيف" في تل أبيب وأسمعوا الإسرائيليين في هذا الحي صوت الأذان للصلاة عند المسلمين؛ لتخويفهم وإرعابهم.
وحذّر هؤلاء المتطرفون من أن التصويت للأحزاب العربية سيؤدي بجميع الإسرائيليين اليهود إلى سماع هذا الأذان لخمس مرات يومياً، وهو ما يجب التصدّي له ووقفه على الفور، حسب ادّعائهم. اللافت أن بعضاً من سكان الحي هاجموا بن آري ومارزال، ووجهوا لهما انتقاداتٍ قويةً بسبب هذا السلوك العنصري، مؤكدين رفضهم هذا السلوك.

من جانبه، قال يوسف شداد رئيس تحرير موقع صحيفة "كل العرب" الإسرائيلية، باللغة العربية عبر الإنترنت من خلال صفحته على الفيسبوك "ليس غريباً على مَن مزق الإنجيل قبل شهور عدة، مواصلة هذه الأساليب الحقيرة محاولاً إشعال الفتيل الطائفي".

جديرٌ بالذكر أن بن آري قام منذ أشهر عدة بتمزيق الإنجيل وألقاه بالقمامة، في إشارةٍ إلى رفضه ما سمّاه بعض السياسات التي ينتهجها العرب المسيحيون في إسرائيل.


Said Channel Ten Israeli television that some of the leaders of the extreme right , led by " Michael Ben- Ari " and " Baruch Marzel ," went dawn on Friday to the neighborhood, " Ramat Aviv " in Tel Aviv , and publish the Israelis in this neighborhood voice call to prayer for Muslims ; to intimidate and intimidated .

These extremists and warned that the vote for Arab parties would all Israeli Jews to hear the Azan five times a day , which must be addressed immediately and stop it , according to their claim . It is interesting that some of the residents of the neighborhood attacked Ben-Ari and Marzal , and drew strong criticism for them because of this racist behavior , rejecting this behavior.

For his part , Joseph said Shaddad editor in chief of the newspaper " all Arabs " Israeli Arabic-language online through his Facebook " is no stranger to rip from the Bible before several months , to continue these despicable methods , trying to ignite sectarian wick ."

It is worth noting that Ben-Ari made ​​several months ago to tear apart the Bible and delivered rubbish , in reference to the rejection of what he called some of the policies pursued by the Arab Christians in Israel .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مقالات متصلة

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...